بازم    (بازارمارکت)

بازم (بازارمارکت)

(Bazaar Market) Bazam
بازم    (بازارمارکت)

بازم (بازارمارکت)

(Bazaar Market) Bazam

پاورپوینت کتاب نگرشی جامع بر مدیریت استراتژیک تالیف دکتر علیرضا علی احمدی و همکاران

پ

دانلود پاورپوینت کتاب نگرشی جامع بر مدیریت استراتژیک تألیف دکتر علیرضا علی احمدی، مهدی فتح اله و ایرج تاج الدین، در قالب ppt و در 420 اسلاید، قابل ویرایش، شامل فصل اول تاریخچه و سیرتحول برنامه ریزی، فصل دوم استراتژی و انواع آن، فصل سوم پارادایمها ومکاتب شکل گیری استراتژی و برنامه ریزی استراتژیک، فصل چهارم دیدگاهها و رویکردهای حاکم بر شکل گیری استر
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 16
فرمت فایل ppt
حجم فایل 5236 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 420
پاورپوینت کتاب نگرشی جامع بر مدیریت استراتژیک تالیف دکتر علیرضا علی احمدی و همکاران

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت کتاب نگرشی جامع بر مدیریت استراتژیک تألیف دکتر علیرضا علی احمدی و همکاران، در قالب ppt و در 420 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

فصل اول: تاریخچه و سیر تحول برنامه ریزی 

سیر تکامل برنامه ریزی

دوره محصول گرایی

دوره بازار گرایی

دوره  فرا صنعتی

گرایشهای برنامه ریزی

تشریح گرایشهای برنامه ریزی

سیرتکامل دیدگاههای برنامه ریزی

برنامه ریزی عملیاتی

برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت

تفاوتهای  برنامه ریزی استراتژیک با برنامه ریزی بلندمدت

برنامه ریزی غلتان

برنامه ریزی SBUها

برنامه‌ریزی استراتژیک سطح کسب و کار

مدیریت استراتژیک(برنامه ریزی ، اجرا ، کنترل )

بصیرت و تفکر استراتژیک

عناصر تفکر استراتژیک

مدیریت تغییر

مدیریت دانش

سازمان استراتژیست/ سازمان یادگیرنده

قواعد حاکم بر سازمانهای یادگیرنده

برنامه ریزی مبتنی بر ارزشها

شکل گیری استراتژی در سازمانهای مجازی

بومی سازی دستاوردهای مدیریت استراتژیک

 

فصل دوم: استراتژی و انواع آن  

تعاریف استراتژی

چگونگی شکل گیری استراتژی

استراتژی مدبرانه

استراتژیهای اضطراری

مروری بر انواع استراتژیها

مروری بر انواع استراتژیها

استراتژی های کلان

استراتژی‌های ملی

استراتژی‌های عمومی

استراتژی‌های اصلی

استراتژی‌های فرعی

استراتژی‌های وظیفه‌ای

استراتژی های خاص

استراتژیهای چهارگانه شرکتهای ژاپنی

سایر استراتژیها

 

فصل سوم: پارادایمها و مکاتب شکل گیری استراتژی و برنامه ریزی استراتژیک  

مفهوم پارادایم

پارادایم های شکل گیری استراتژی و مدیریت استراتژیک

مکاتب مدیریت استراتژیک

معرفی انواع مکاتب مدیریت استراتژیک مبتنی برپارادایم تجویزی (پیش تدبیری)

معرفی انواع مکاتب مدیریت استراتژیک مبتنی بر پارادایم توصیفی (تجربی -انطباقی )

معرفی مکتب پارادایم تلفیقی

مکتب مجازیگری (سازمانهای مجازی )

 

فصل چهارم: دیدگاهها و رویکردهای حاکم بر شکل گیری استراتژی و تدوین برنامه

رویکرد فرآیند پایه‌ برنامه ریزی استراتژیک

رویکرد مبتنی بر منابع

رویکرد برنامه ریزی بر مبنای ارزش افزوده

رویکرد برنامه ریزی بر مبنای ارزشهای مدیریتی

رویکرد برنامه ریزی مبتنی برهدف

رویکرد مبتنی بر سناریوپردازی

رویکرد خودسازماندهی

رویکرد افزون گرایی منطقی

رویکرد مبتنی بر قواعد ساده

رویکرد نوآوری و قاعده شکنی

رویکرد مذاکرات استراتژیک

رویکرد استفاده از منابع دیگران

 

فصل پنجم: مروری برفرایندهای برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک

معرفی اجزاء فرآیندهای مدیریت استراتژیک 

مدلهای فرآیندی برنامه‌ریزی  ومدیریت استراتژیک (پارادایم تجویزی)

 مدلهای فرآیندی برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک (پارادایم توصیفی )

 

فصل ششم: فرایندهای عمومی برنامه ریزی استراتژیک (پارادیم  پیش تدبیری)

فرایند عمومی جمع آوری اطلاعات تا تجزیه وتحلیل وتدوین برنامه استراتژیک در نگرش پیش تدبیری

 تدوین ارکان جهت ساز(ماموریت, آرمان, چشم انداز محتمل ارزش)

 مدل تجزیه وتحلیل سؤالات بحرانی

 مدل برنامه‌ریزی دیاگرام اهم

روش تحلیل شکاف

 ماتریس ارزیابی عوامل خارجی (EFE)

ماتریس ارزیابی عوامل داخلی (IFE)

 ماتریس بررسی مقایسه‌ای رقابت (CPM)

ماتریس داخلی و خارجی (IEM)

 مدل تحلیل SWOT و پیشنهاد راهبردهای خرد و کلان

 ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM)

 مدل فریمن یا ذینفعان

 

فصل هفتم: تکنیکهای فرموله کردن استراتژی و تشخیص ماهیت استراتژی اصلی

مدلهای  تعیین ماهیت استراتژی اصلی با تاکید بر مدلهای پورت فولیو

مدل چرخه عمر سازمانها  و کاربرد آن در برنامه ریزی استراتژیک

کلیات فرآیند مدلسازی و تشکیل ماتریس پورت فولیو

(ترکیب سبد سرمایه‌گذاری)

 ماتریس گروه مشاوره بوستون یا ماتریس رشد/ سهم بازار (BCG)

مدل جنرال الکتریک (GE)

 مدل تجزیه و تحلیل هوفر (ماتریس ارزیابی بازار / کالا)

 ماتریس قدمت- قدرت یا روش ADL

  مدل ماتریس تعیین جهت سیاست‌گذاریها (DPM (

مدل ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE)

 

فصل هشتم: مدلهای ترکیبی برنامه ریزی استراتژیک

مدل ترکیبی فیلیپس

 مدل کارت امتیازی موزون(BSC)

  روش برنامه‌ریزی بهبودعلمکرد ((PIP

 

فصل نهم: طراحی استراتژیها در سطح کلان

مدل مزیت رقابتی ملتها

 مدل نه عاملی چو برای رقابت پذیری بین‌المللی

مدل رقابت صنعتی پورتر

 

فصل دهم: تکنیکهای تدوین استراتژیهای وظیفه ای

مدل پنج C و پنج P

مدل تجزیه و تحلیل پایمز (PIMS)) (Profit Impact of Marketing Strategie

و ارزیابی استراتژیهای وظیفه بازاریابی

مدل ارزش- مشتری( مدل بالاترین سطح ارزش ذهنی (HPV)) High Perceived Value (

با پرداخت کمترین سطح هزینه‌ها (LDC) (Low Delivered Cost))

 مدل ماتریس محصول / بازار

 ماتریس رشد آنسوف

 مدل ماتریس استراتژیهای مالی

 

فصل یازدهم: خطوط راهنمایی شکل گیری استراتژی (پارادایم توصیفی )

شکل گیری استراتژی در پارادایم توصیفی

 رویه تدوین استراتژی اثربخش با پارادایم توصیفی

 اصول شکل‌گیری استراتژیهای انقلابی

 

فصل دوازدهم: پاره ای از روشهای ایده پردازی و نوآوری برای خلق استراتژی

سکون زدایی  (Breaking See)

تفکر جانبی   (Lateral Thinking)

نقشه‌برداری از ذهن) (Mind Mapping

تصویرسازی     ) Imagine ring (

تجدید ارتباط واژه‌ها ) Morphological and Forced Connection (      

تصویر پرمعنی     ) (Rich Picture

ساختن گلوله برفی  )  (Snow Balling

طوفان فکری      ) (Brain Storming

گروه‌های حل مسئله   Problem Solving Circle (Or Quality Control Circle)

نظام پیشنهادات    ) (Suggestions System

نقشه‌برداری جریان ارزش    ) (Value Mapping

 

توضیحات:

کتاب نگرشی جامع بر مدیریت استراتژیک تألیف دکتر علیرضا علی احمدی، مهدی فتح اله و ایرج تاج الدین، از جمله منابع مهم درسهای مدیریت استراتژیک و مدیریت استراتژیک پیشرفته  می باشد. این فایل شامل پاورپوینت کل این کتاب می باشد که مشتمل بر 12 فصل و  در حجم 420 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است..

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

دانلود نمونه تست انجام شده وکسلر بزرگسالان - تفسیر آزمون وکسلر pdf (نمونه دوم)

فرافایل

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 934 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10

تعداد صفحات: 10

نوع فایل: WORD

 

قسمتی از متن:

معرفی آزمودنی

معرفی مقیاس تجدید نظر شده هوشی وکسلر بزرگسالان

تعریف هوش

سطوح تفسیریWAIS-R

سطح 1: تفسیر هوشبهر کلی

سطح 2

الف - نمره های هوشبهر کلامی وعملی

ب) نمره های عامل

ج) گروه بندی های اضافی

نیمرخ ACID:

گروه بندی های هورن:

سطح 3: تفسیر پراکندگی خرده‌آزمون‌ها

سطح 4: تغییر پذیری درون خرد آزمون ها

 

 

سطح 2

الف - نمره های هوشبهر کلامی وعملی

Verbal IQ= 122

Performance IQ= 103

بین هوشبهر کلامی و عملی 19 نمره تفاوت وجود دارد (V>P) که این اختلاف در سطح 0.01 معنادار می باشد.این اختلاف از دو جهت قابل توضیح می باشد. از طرفی آزمودنی فردی با تحصیلات بالا و متعلق به خانواده ای با سطح اجتماعی- اقتصادی بالا می باشد که این عوامل تا حدودی می تواند باعث بالاتر بودن هوشبهر کلامی نسبت به عملی باشد و از طرفی آزمودنی تکالیف مقیاس های عملی را با کندی و بی حوصلگی انجام می داد که این می تواند در کاهش نمرات عملی موثر بوده باشد.

ب) نمره های عامل

  1. نمرات عامل را با استفاده از نمره های مقیاسی اصلاح شده بر حسب سن محاسبه می کنیم.

Verbal Comprehension Index: 1.4 (I+V+C+S)+44

Verbal Comprehension Index= 1.4 (13+13+17+12)+ 44= 121

Perceptual Organization Index: 2 (PC+BD+OA)+40

Perceptual Organization Index= 2 (10+15+11)+40= 112

Freedom from Distractibility Index: 2.8 (DSP+A)+44

Freedom from Distractibility Index= 2.8 (4+14)+44= 94.4

  1. 2. میانگین نمره های استاندارد مربوط به هر سه عامل را محاسبه می کنیم.

= (121+112+94.4) /3 = 109.13

  1. 3. تفاوت نمره های استاندارد هر یک از عامل ها را از این میانگین محاسبه می کنیم.

Xve– = 121 –109.13 =11.87

Xpe– = 112– 109.13 = 2.87

Xfr– = 94.4 – 109.13 =-14.73

  1. معنادار بودن تفاوت نمره ها را آزمون می کنیم.

همان گونه که مشاهده می شود، عامل اول یعنی درک و فهم کلامی تقریباً11.87نمره با میانگین اختلاف دارد که این تفاوت به لحاظ آماری معنادار می باشد(تفاوت 7 نمره ای در سطح 0.05 برای سنین 74 – 20 سال معنادار است) و باید تفسیر شود. از آن جایی که این عامل، شاخص نسبتاً خالصی از توانایی های کلامی است با توجه به سطح تحصیلات و سطح اجتماعی – اقتصادی قابل توجیه می باشد، همان گونه که این تفاوت در مورد هوشبهر کلامی و عملی نیز صادق بود.

در مورد عامل دوم یعنی سازمان دهی ادراکی تفاوت تقریباً 2.87 نمره ای با میانگین وجود دارد (سازمان دهی ادراکی 2.87 نمره از میانگین کمتر است) که این تفاوت نیز از نظر آماری معنادار نمی باشد (تفاوت 9 نمره ای در سطح 0.05 برای سنین 74 – 20 سال معنادار است).

در مورد عامل سوم یعنی رهایی از حواسپرتی اختلاف تقریباً 14 نمره ای وجود دارد که به لحاظ آماری معنادار می باشد (تفاوت 9 نمره ای در سطح 0.05 برای سنین 74 – 20 سال معنادار است). این نمره ، ضعف در تمرکز، ضعف در حافظه و زنجیره ای کردن، ضعف در توانایی عددی، اضطراب، خودبازبینی و دشواری در انتقال ذهن را نشان می دهد.

دانلود نمونه تست انجام شده وکسلر بزرگسالان - تفسیر آزمون وکسلر pdf (نمونه دوم)

دانلود نمونه اجرا شده آزمون وکسلر بزرگسالان با تفسیر - تفسیر تست وکسلر بزرگسالان (نمونه اول)

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 1252 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19

تعداد صفحات: 19

نوع فایل: WORD

 

قسمتی از متن:

فرم ثبت مقیاس هوش وکسلر برای بزرگسالان (نمونه اجرا شده) آزمونهای عملی و کلامی:

1- اطلاعات عمومی 2- درک مطلب 3- حساب 4- تشابهات 5- فراخنای ارقام 6- خزانه لغات 7- رمز نویسی 8- تکمیل تصاویر 9- طراحی با مکعب ها 10- تنظیم تصاویر 11- الحاق قطعات

مشخصات آزمودنی

معاینه وضعیت روانی

تفسیر و برداشت بالینی:

سطح 1- هوشبهر مقیاس کلی:

سطح 2- هوشبهرهای کلامی- عملی، نمره های عامل، و گروه بندی های افزوده

نیمرخ SCAD

گروه بندی های هورن:

سطح 3. تفسیر پراکندگی خرده آزمون ها

سطح 4- تغییرپذیری درون خرده آزمون ها

سطح 5- تجزیه و تحلیل کیفی

 

سطح 2- هوشبهرهای کلامی- عملی، نمره های عامل، و گروه بندی های افزوده

گام 2 الف. هوشبهرهای کلامی- عملی

با توجه به اینکه هوشبهر کلامی وی برابر 95 و هوشبهر عملی وی برابر 91 می باشد و مقدار تفاضل آنها کمتر از 12 نمره است؛ در سطح 05/0 تفاوت معناداری بین نمره های هوشبهر کلامی و عملی وجود ندارد. لذا نمرات در این سطح از قابلیت تفسیری برخوردار نیستند.

گام2 ب- نمره های عامل

نمره آزمودنی در درک و فهم کلامی برابر 98.6 است که با توجه به شاخص های ناگلیری ( 1993 ) تفاوت معنا داری با میانگین ندارد. نمره وی در سازمان ادراکی 94 می باشد که در این عامل نیز تفاوت معناداری با میانگین ندارد. در عامل رهایی از حواسپرتی نمره آزمودنی برابر با 88.8 است. و در این عامل نیز تفاوت معناداری با میانگین ندارد.

جدول:

با توجه به نمرات بدست آمده از انحراف نمرات از میانگین می توان این سه عامل را روی یک پیوستار قرار داد، که در یک انتهای آن عامل درک و فهم کلامی و در انتهای دیگر عامل رهایی از حواسپرتی قرار می گیرد. عامل سازمان ادراکی نیز در میانه این پیوستار قرار می گیرد.

قابل ذکر است که پراکندگی نمرات در مورد عامل درک و فهم کلامی برابر 1، سازمان ادراکی برابر 2، و رهایی از حواسپرتی 8 می باشد که مقادیر فوق نشان دهنده این است که خرده آزمون های عامل درک و فهم کلامی و سازمان ادراکی یکپارچه اند. اما به علت پراکندگی زیاد بین خرده آزمون های عامل رهایی از حواسپرتی، این خرده آزمون ها یکپارچه نمی باشند.

گروه بندی های افزوده: طبقه بندی های بناتاین، نیمرخ هایSCAD ، گروه بندی-های هورن:

طبقه های بناتاین:

نمره آزمودنی در طبقه مفهوم سازی کلامی به طور نسبی بالاتر از میانگین قرار دارد، که نشان از توانایی مفهوم سازی کلامی بالای فرد است. نمره وی در طبقه توالی کردن پایین تر از میانگین است، اما تفاوت معناداری ندارد. اگر بخواهیم طبقه ها را بر اساس نمره فرد مرتب کنیم به شرح ذیل خواهد بود؛

توالی کردن < دانش آموخته شده < درک فضایی < مفهوم سازی کلامی

ترتیب طبقه ها مطابق با طبقه های بناتاین بناتاین نیست. لذا احتمال وجود اختلال یادگیری در فرد رد می- شود.

دانلود نمونه اجرا شده آزمون وکسلر بزرگسالان با تفسیر - تفسیر تست وکسلر بزرگسالان (نمونه اول)

دانلود نمونه تفسیر تست وکسلر کودکان - نمونه اجرا شده آزمون هوش کودکان وکسلر (نمونه دوم)

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 349 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4

تعداد صفحات: 4

نوع فایل: WORD

 

قسمتی از متن:

در خرده آزمون ادراک: نمره پایین نشان دهنده ضعف درآگاهی از واقعیت،شناخت وهوشیاری نسبت به جهان روزمره،درک وفهم محیط اجتماعی (قوانین اخلاقی- قضاوت اجتماعی) می باشد.

در خرده آزمون تکمیل تصاویر : ضعف در تمرکز و سازماندهی دید نابسنده و احتمال تکانشگری وجود دارد.

در خرده آزمون تنظیم تصاویر: توانایی طرح ریزی ،تفسیر وپیش بینی دقیق رویدادهای اجتماعی ضعیف وجود دارد.

در خرده آزمون رمز نویسی : نمره پایین نشان دهنده تکانشگری – هماهنگی دیداری – حرکتی ضعیف – ضعف در جهت یابی واقع گرایانه – از آنجایی که نمره آزمودنی در خرده آزمون رمز نویسی پایین بود (حدود 4 انحراف معیار پایین تر سطح میانگین) احتمال آسیب مغزی قابل طرح است که برای ارزیابی عصب شناسی ارجاع داده شد.

تفسیر پروفایل تعیین وضعیت فرد در میانگین نمرات خود در خرده آزمون ها

میانگین آقای ؟؟؟؟ با گروه های هم سن خود 7.3 می باشد. در آزمون طراحی با مکعب ها در آزمونهای عملی بالاتر از رده های سنی خود وهمچنین بالاتر از عملکردش نسبت به خرده آزمونهای (تکمیل تصاویر، تنظیم تصاویر، الحاق قطعات، رمز نویسی) در آزمونهای عملی می باشد.

درک عملکرد آزمونی در آزمون های عملی نسبت به آزمون های کلامی بهتر است.

هوشبهرکلی مراجع در طبقه مرزی قرار میگیرد. که با توجه به شرح حال گرفته شده و سطح عملکردش در مدرسه مطابقت دارد.

دانلود نمونه تفسیر تست وکسلر کودکان - نمونه اجرا شده آزمون هوش کودکان وکسلر (نمونه دوم)

دانلود نمونه انجام شده آزمون وکسلر کودکان - نمونه تفسیر آزمون وکسلر کودکان (نمونه اول)

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 693 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9

تعداد صفحات: 9

نوع فایل: WORD

 

 

قسمتی از متن:

معرفی آزمودنی

تعریف هوش

گام اول – گزارش نمرات معیارو رتبه درصدی خرده مقیاس ها و 4 شاخص اصلی

گام دوم- تعیین بهترین روش برای بررسی توانایی هوشی کل (GAI)

گام 3- تعیین اینکه کدام یک از 4شاخص ( VCI,PRI,WMI,PSI) واحد و قابل تفسیر می باشند

گام 4- تعیین نقاط قوت و ضعف در نیمرخ شاخص ها

گام 5 – تعیین نقاط قوت یا ضعف شخصی در نیمرخ شاخص ها

گام 6 – تفسیر نوسانات درون شاخص ها

 

گام دوم- تعیین بهترین روش برای بررسی توانایی هوشی کل (GAI)

دوروش برای بررسی توانایی هوشی کودک وجود دارد: 1 هوشبهر مقیاس کل (FS IQ) که تشکیل شده از هوشبهر مقیاس های کلامی و عملی و 2- شاخص توانایی کل ( GAI) که تشکیل شده از خرده مقیاس هاییی که شاخص درک مطلب کلامی و خرده مقیاس هایی که شاخص استدلال کلامی را دربرمیگیرند. زمانی که تفاوت بین بزرگترین و کوچکترین شاخص برابر یا بیشتر از 1.5انحراف استاندارد یا (بیشتر از 23) شود شاخص توانایی کل را باید محاسبه کرد. اما در این آزمودنی مورد نظر تفاوت بین بزرگترین شاخص ( درک مطلب کلامی ) و کوچکترین شاخص ( استدلال ادراکی) برابر با 16 شد که این اندازه از 23کمتر می باشد

بزرگترین شاخص-کوچکترین شاخص

درک مطلب کلامی-استدلال ادراکی

138 - 122 16

 

در این صورت هوشبهر مقیاس کل ( FSIQ) را تفسیرمیکنیم

علی یک کودک 11 ساله است که در این آزمون نمره هوشبهر مقیاس کل او برابر با 138 است و رتبه درصدی این هوشبهر در سطح اطمینان 95% برابر با 99.7 می باشد که این مقدار نشاان می دهد علی از 99درصد هم سن های خودش بالاتر می باشد.

 

گام 3- تعیین اینکه کدام یک از 4شاخص ( VCI,PRI,WMI,PSI) واحد و قابل تفسیر می باشند

زمانی که تغییرات درون خرده مقیاس هایی که یک شاخص را می سازند زیاد باشد آن شاخص نمی تواند توانایی خوبی در نظر گرفته شود و بنابراین قابل تفسیر نمی باشد. برای تعیین قابل تفسیر بودن هرکدام از شاخص ها گام های زیر را دنبال میکنیم:

الف – محاسبه تفاوت بزرگترین خرده مقیاس شاخص درک مطلب کلامی از کوچکترین خرده مقیاس این شاخص

بزرگترین خرده مقیاس این شاخص که شباهت ها می باشد برابر با 19 و کوچکترین خرده مقیاس این شاخص که درک مطلب کلامی است برابر با 17 و تفاوت بین آنها برابر با 2 می باشد این رقم کمتر از 1.5 انحراف استاندارد یا کمتر از 5 می باشد بنابراین می توان گفت که این شاخص یک توانایی واحد و قابل تفسیر می باشد که یک تخمین معتبری ازهوش متبلور می باشد. هوش متبلور از طریق تجارب و موقعیت های آموزشی رسمی و غیر رسمی رشد می کند و به طور گسترده با فرهنگ در ارتباط است.

خرده مقیاس های درک مطلب کلامی بزرگترین - کوچکترین

19-17= 2

 

دانلود نمونه انجام شده آزمون وکسلر کودکان - نمونه تفسیر آزمون وکسلر کودکان (نمونه اول)